Periodieke controle

Periodieke controle

De periodieke controle

Een halfjaarlijkse controle bij de tandarts of mondhygiënist is op iedere leeftijd erg belangrijk. Tijdens deze controle kijkt de tandarts naar meer dan alleen het gebit. Soms is het nodig om foto's te maken om de gebitssituatie beter te kunnen bepalen.

Naar aanleiding van de bevindingen tijdens de controle, bepaalt de tandarts/mondhygiënist of er een vervolgafspraak nodig is bij de tandarts zelf of bij één van de andere specialisten. De tandarts of mondhygiënist kan u ook een afwijkend advies geven over de frequentie van uw controles.

Kosten periodieke controle

De tandartstarieven worden jaarlijks vastgesteld door het NZa en zijn hierdoor bij iedere praktijk hetzelfde.

Het kan zijn dat de tandarts tijdens de controle ziet dat er tandsteen weggehaald dient te worden of dat er foto's gemaakt moeten worden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht en staan dan ook apart op de factuur.

Het is afhankelijk van het pakket bij uw zorgverzekeraar of u de tandartskosten vergoed krijgt. Bekijk uw polis of neem hierovercontact op met uw zorgverzekeraar.

Voor kinderen tot 18 jaar wordt tandheelkunde volledig vergoed (m.u.v. kroon- en brugwerk en orthodontie). Zowel een halfjaarlijkse controle bij de tandarts als de overige verrichtingen vallen voor kinderen tot 18 jaar namelijk binnen het basispakket.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Dongen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 013 - 222 5 000.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Procureurweg 4a
Dongen 5103BG
Route

Patiëntervaringen

3377 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Heel fijn tandartsbezoek

Heel fijn geholpen

Goed

Goed

Goeden tandarts

Wordt altijd goed geholpen, en ze zijn altijd aardig

Prima maar planning klopte niet

De controle zelf was prima. Alleen wel vervelend dat de tijden die ik in de bevestigingsmail ontvangen had, niet overeenkwamen met de tijden die de tandarts in haar systeem had. Hierdoor leek het alsof we als gezin te laat waren, terwijl we precies op de doorgegeven tijden er waren. Puntje van aandacht voor de IT-er.

Zeer deskundig en klantvriendelijk

Zeer deskundig geholpen door Berkan. Dik tevreden!

Prettig, duidelijk

Fijn om steeds dezelfde tandarts te hebben, fijne rustige en duidelijke man.

Bij Stéphanie kom ik altijd heel graag, een heerlijk gevoel als alles weer schoon en nagekeken is.

Stéphanie is altijd correct, op tijd en belangstellend.

Top!

Altijd goed en tevreden

Fijne rustige vriendelijke tandarts en assistent

Altijd super vriendelijk en rustig. Nemen de tijd en houden rekening met je

vriendelijk

vriendelijk ontspannen omgeving

Ik ben heel tevreden met de behandeling

Ik ben helemaal tevreden met de behandeling.

Kennis is goed

Kennis is goed

Prima

Staephanie is een fijne mondhygiëniste. Deskundig en vriendelijk.

Perfect

Goede behandeling

Uitstekend geholpen.

Er wordt goed geluisterd en je wordt serieus genomen.

Prima

Goed geholpen!!!!

Goed

Fijne behandeling met goed advies.

Vriendelijk en snel geholpen

Bij binnenkomst aanmelden ging goed, hoefde niet lang te wachten. Werd optijd geholpen, het liep niet uit

Ik ben vriendelijk en adequaat geholpen.

Prima

Prima

Vriendelijke mensen en deskundig

kundig en vriendelijk

zijn geen woorden voor

Super fijn!

Ondanks mijn angst. Erg geduldig, geeft alles goed aan. Voelt dat je gesteund en gemotiveerd word!

Goed

Afspraak niet altijd correct gewacht in wachtkamer kreeg thee van vriendelijke assistente

Hel goed

Altijd vriendelijk, geïnteresseerd, tijd voor de mensen, kwaliteit leverend.