Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking komt veel voor en kent verschillende stadia. Op deze pagina leggen we de verschillen uit.

Gezond tandvlees

Gezond tandvlees is roze van kleur en ligt strak om de tanden en kiezen. Bovendien bloedt het tandvlees niet wanneer u eet of uw tanden poetst. Gezond tandvlees is de basis van een gezond gebit. Het tandvlees is samen met het kaakbot en de vezels het fundament van uw tanden en kiezen. Wie zijn tandvlees gezond houdt, kan jarenlang genieten van zijn eigen tanden en kiezen.

Stadium 1: Gingivitis

Gingivitis is het eerste stadium van een lichte tandvleesontsteking en is te herkennen aan rood, slap en gezwollen tandvlees en/of bloedend tandvlees bij het eten en/of poetsen. Daarnaast kunnen een vieze smaak of een slechte adem duiden op gingivitis. Gingivitis veroorzaakt zelden pijnklachten. Om ontstoken tandvlees te genezen, is goed tandenpoetsen en tussen de tanden en kiezen reinigen van belang.

Stadium 2: Parodontitis

Bij parodontitis breidt de tandvleesontsteking zich uit naar de rand van het tandvlees en/of het kaakbot. Het kaakbot kan worden aangetast waardoor tanden en kiezen los gaan zitten of zelfs uitvallen.

Parodontitis gaat niet vanzelf over. Om dit te genezen zal er een paro-protocol moeten worden opgestart. Onze tandarts of mondhygiënist geeft u graag gedetailleerder advies. 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Dongen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 013 - 222 5 000.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Procureurweg 4a
Dongen 5103BG
Route

Patiëntervaringen

3377 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Heel fijn tandartsbezoek

Heel fijn geholpen

Goed

Goed

Goeden tandarts

Wordt altijd goed geholpen, en ze zijn altijd aardig

Prima maar planning klopte niet

De controle zelf was prima. Alleen wel vervelend dat de tijden die ik in de bevestigingsmail ontvangen had, niet overeenkwamen met de tijden die de tandarts in haar systeem had. Hierdoor leek het alsof we als gezin te laat waren, terwijl we precies op de doorgegeven tijden er waren. Puntje van aandacht voor de IT-er.

Zeer deskundig en klantvriendelijk

Zeer deskundig geholpen door Berkan. Dik tevreden!

Prettig, duidelijk

Fijn om steeds dezelfde tandarts te hebben, fijne rustige en duidelijke man.

Bij Stéphanie kom ik altijd heel graag, een heerlijk gevoel als alles weer schoon en nagekeken is.

Stéphanie is altijd correct, op tijd en belangstellend.

Top!

Altijd goed en tevreden

Fijne rustige vriendelijke tandarts en assistent

Altijd super vriendelijk en rustig. Nemen de tijd en houden rekening met je

vriendelijk

vriendelijk ontspannen omgeving

Ik ben heel tevreden met de behandeling

Ik ben helemaal tevreden met de behandeling.

Kennis is goed

Kennis is goed

Prima

Staephanie is een fijne mondhygiëniste. Deskundig en vriendelijk.

Perfect

Goede behandeling

Uitstekend geholpen.

Er wordt goed geluisterd en je wordt serieus genomen.

Prima

Goed geholpen!!!!

Goed

Fijne behandeling met goed advies.

Vriendelijk en snel geholpen

Bij binnenkomst aanmelden ging goed, hoefde niet lang te wachten. Werd optijd geholpen, het liep niet uit

Ik ben vriendelijk en adequaat geholpen.

Prima

Prima

Vriendelijke mensen en deskundig

kundig en vriendelijk

zijn geen woorden voor

Super fijn!

Ondanks mijn angst. Erg geduldig, geeft alles goed aan. Voelt dat je gesteund en gemotiveerd word!

Goed

Afspraak niet altijd correct gewacht in wachtkamer kreeg thee van vriendelijke assistente

Hel goed

Altijd vriendelijk, geïnteresseerd, tijd voor de mensen, kwaliteit leverend.