Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

3377 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Heel fijn tandartsbezoek

Heel fijn geholpen

Goed

Goed

Goeden tandarts

Wordt altijd goed geholpen, en ze zijn altijd aardig

Prima maar planning klopte niet

De controle zelf was prima. Alleen wel vervelend dat de tijden die ik in de bevestigingsmail ontvangen had, niet overeenkwamen met de tijden die de tandarts in haar systeem had. Hierdoor leek het alsof we als gezin te laat waren, terwijl we precies op de doorgegeven tijden er waren. Puntje van aandacht voor de IT-er.

Zeer deskundig en klantvriendelijk

Zeer deskundig geholpen door Berkan. Dik tevreden!

Prettig, duidelijk

Fijn om steeds dezelfde tandarts te hebben, fijne rustige en duidelijke man.

Bij Stéphanie kom ik altijd heel graag, een heerlijk gevoel als alles weer schoon en nagekeken is.

Stéphanie is altijd correct, op tijd en belangstellend.

Top!

Altijd goed en tevreden

Fijne rustige vriendelijke tandarts en assistent

Altijd super vriendelijk en rustig. Nemen de tijd en houden rekening met je

vriendelijk

vriendelijk ontspannen omgeving

Ik ben heel tevreden met de behandeling

Ik ben helemaal tevreden met de behandeling.

Kennis is goed

Kennis is goed

Prima

Staephanie is een fijne mondhygiëniste. Deskundig en vriendelijk.

Perfect

Goede behandeling

Uitstekend geholpen.

Er wordt goed geluisterd en je wordt serieus genomen.

Prima

Goed geholpen!!!!

Goed

Fijne behandeling met goed advies.

Vriendelijk en snel geholpen

Bij binnenkomst aanmelden ging goed, hoefde niet lang te wachten. Werd optijd geholpen, het liep niet uit

Ik ben vriendelijk en adequaat geholpen.

Prima

Prima

Vriendelijke mensen en deskundig

kundig en vriendelijk

zijn geen woorden voor

Super fijn!

Ondanks mijn angst. Erg geduldig, geeft alles goed aan. Voelt dat je gesteund en gemotiveerd word!

Goed

Afspraak niet altijd correct gewacht in wachtkamer kreeg thee van vriendelijke assistente

Hel goed

Altijd vriendelijk, geïnteresseerd, tijd voor de mensen, kwaliteit leverend.