Slechte adem (halitose)

Slechte adem (halitose)

Last van een slechte adem (halitose)

Wist u dat de helft van alle Nederlanders wel eens last heeft van een slechte adem? Dit is een vervelend probleem dat u zelf maar moeilijk kunt waarnemen. U bent dus grotendeels afhankelijk van het feit dat iemand u erop attendeert. Helaas zijn er maar weinig mensen die u dit durven te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n 92 van de gevallen de slechte adem wordt veroorzaakt door bacteriën die op de tong zitten.

De oorzaak van een slechte adem

Iedereen kan wel eens last hebben van een slechte adem, omdat iedereen bacteriën in zijn of haar mond heeft. Sommige van deze bacteriën zijn er om de mond gezond te houden. Anderen veroorzaken een slechte adem. De bacteriën kunnen zich namelijk door het ruwe oppervlakte van de tongrug makkelijk hechten. Wanneer deze bacteriën in contact komen met voedselresten produceren zij stinkende zwavelgassen.

Doe de ademtest

Het vervelende van een slechte adem is dat u er zelf niet bewust van bent. U kunt er op de volgende manier zelf achter komen:

  • Lik met het achterste deel van uw tong over uw pols.
  • Laat dit iets opdrogen.
  • Ruik eraan.
  • De geur die u ruikt, komt overeen met de geur van uw adem.
Praktijk sfeerbeeld

Wat kunt u zelf doen tegen een slechte adem?

  • Poets uw tanden 2 keer per dag minimaal 2 minuten
  • Maak elke dag tussen de tanden en kiezen schoon met flossdraad, tandenstoker of rager
  • Reinig uw tong met een zachte tandenborstel en/of tongschraper
  • Ga minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts of mondhygiënist voor controle en gebitsreiniging.
  • Maak eventueel gebruik van een spoelmiddel waar een werkzame stof inzit, zoals Halita en CB12
  • Drink voldoende om een droge mond te voorkomen
  • Eet gezond, gevarieerd en vezelrijk

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Dongen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 013 - 222 5 000.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Procureurweg 4a
Dongen 5103BG
Route

Patiëntervaringen

3377 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Heel fijn tandartsbezoek

Heel fijn geholpen

Goed

Goed

Goeden tandarts

Wordt altijd goed geholpen, en ze zijn altijd aardig

Prima maar planning klopte niet

De controle zelf was prima. Alleen wel vervelend dat de tijden die ik in de bevestigingsmail ontvangen had, niet overeenkwamen met de tijden die de tandarts in haar systeem had. Hierdoor leek het alsof we als gezin te laat waren, terwijl we precies op de doorgegeven tijden er waren. Puntje van aandacht voor de IT-er.

Zeer deskundig en klantvriendelijk

Zeer deskundig geholpen door Berkan. Dik tevreden!

Prettig, duidelijk

Fijn om steeds dezelfde tandarts te hebben, fijne rustige en duidelijke man.

Bij Stéphanie kom ik altijd heel graag, een heerlijk gevoel als alles weer schoon en nagekeken is.

Stéphanie is altijd correct, op tijd en belangstellend.

Top!

Altijd goed en tevreden

Fijne rustige vriendelijke tandarts en assistent

Altijd super vriendelijk en rustig. Nemen de tijd en houden rekening met je

vriendelijk

vriendelijk ontspannen omgeving

Ik ben heel tevreden met de behandeling

Ik ben helemaal tevreden met de behandeling.

Kennis is goed

Kennis is goed

Prima

Staephanie is een fijne mondhygiëniste. Deskundig en vriendelijk.

Perfect

Goede behandeling

Uitstekend geholpen.

Er wordt goed geluisterd en je wordt serieus genomen.

Prima

Goed geholpen!!!!

Goed

Fijne behandeling met goed advies.

Vriendelijk en snel geholpen

Bij binnenkomst aanmelden ging goed, hoefde niet lang te wachten. Werd optijd geholpen, het liep niet uit

Ik ben vriendelijk en adequaat geholpen.

Prima

Prima

Vriendelijke mensen en deskundig

kundig en vriendelijk

zijn geen woorden voor

Super fijn!

Ondanks mijn angst. Erg geduldig, geeft alles goed aan. Voelt dat je gesteund en gemotiveerd word!

Goed

Afspraak niet altijd correct gewacht in wachtkamer kreeg thee van vriendelijke assistente

Hel goed

Altijd vriendelijk, geïnteresseerd, tijd voor de mensen, kwaliteit leverend.